"Ferie, ferie, ferie..."

”Ferie, ferie, ferie…”

Sådan synges, der af lungernes fulde kraft fredag d.23. juni i uge 26. Og så skulle man tro her blev stille, og sådan er det ikke. På alle tre matrikler er der stadig liv og glade dage på trods af, at vi mangler alle vores skønne elever. Der hersker blandt de voksne nemlig heftig aktivitet og fokus på opgaver, der bedst løses, når døren fredag lukkes bag den sidste elev.

Bag kulisserne

TAP arbejdeVores dygtige TAP’ere – det teknisk-administrative personale er i fuld gang rundt omkring på alle adresser og i alle afkroge, selvom skolen er lukket for eleverne. I samarbejde med Tønder Kommunes centralrengøring har vi effektive rengøringsfolk, der sørger for pæne og rene klasseværelser med tømte skraldespande og afstøvede borde, inden eleverne kommer igen. Vores omhyggelige sekretærer forestår den omfattende opgave at bevare de rette informationer i vores administrative systemer og sørge for, at Aula er opdateret og klar til et nyt skoleår.

Vores hårdtarbejdende servicemedarbejdere er også i fuld gang. De har mangeartede og fysiske opgaver såsom at holde vores grønne områder pæne og trimmede, vores smartboards korrekt placeret i de rette klasseværelser, og at vægge og vinduer er nymalede. Vores elevers læringsmiljø skal stå skarpt, når de kommer tilbage til august.

… Vores hårdtarbejdende servicemedarbejdere er også i fuld gang. Vores elevers læringsmiljø skal stå skarpt, når de kommer tilbage til august

Rengøring

Også lærerne og pædagogerne har nok at se til, når eleverne er taget på sommerferie, og inden de kommer tilbage til skole-hverdagen. Forberedelse af kommende skoleår tager naturligvis det meste af tiden, med alt hvad det indebærer af planlægningsmøder og drøftelser om det faglige indhold, som eleverne skal præsenteres for. Også oprydning på forberedelsesrummene og på computeren skal sikres, så det hele er klar til et nyt skoleår.

SFO i Toftlund og Agerskov holder åbent for de børn, der har feriemodul, og de kan se frem til sjove ferieaktiviteter i løbet af juli. Skolen summer dermed af liv og aktiviteter, selvom parkeringspladserne ser mere ledige ud end ellers.

Bøger

Eleverne strømmer til

Vi har en konstant tilsøgning til vores distrikt og her i de seneste måneder, har vi oplevet en væsentlig tilgang i forældre, der melder deres børn ind hos os. Det er vi naturligvis stolte af, og vi glæder os til at lære alle de nye elever bedre at kende efter ferien.

Vi ønsker alle en dejlig sommer. Vi er klar med flere nyhedsbreve efter ferien!

Sol