Skolerejse og Hytteture

Skolerejser

• Der kan arrangeres skolerejse for eleverne i 6. årgang med op til 4 overnatninger.
  • Der kan arrangeres skolerejse for eleverne i 8. årgang med op til 4 overnatninger. Denne rejse skal tage udgangspunkt i et internationalt samarbejde på tværs af den dansk/tyske grænse

Udgangspunkter for skolerejser

• Skolerejser indgår som en del af et undervisningsforløb.
  • Der tages udgangspunkt i, at alle årgangens elever deltager i skolerejsen
  • Planlægningen af skolerejser foretages af årgangens personale i samarbejde med elever og forældre.
  • Skolerejsens økonomi og øvrige forudsætninger drøftes med skolens ledelse, inden elever og forældre inddrages.
  • Skolen afholder udgiften til de deltagende medarbejderes løn og deres del af rejseudgifterne. Øvrige udgifter søges afholdt af forældrene.
  • Efter en skolerejses gennemførelse orienteres elever og forældre om skolerejsens regnskab.

Lejrskoler

• I specialklasserne kan lejrskoler indgå som en del af det samlede undervisningstilbud.

Hytteture

• Der kan arrangeres hytteture på 3. årgang med 1 overnatning
  • Hytteture foregår under samme økonomiske vilkår som skolerejser

Intro-forløb