Toftlund Skole

EAN.Nr 5798 0050 50308
tlds@toender.dk

Skoleleder: Pernille Paaby

Toftlund Skole er overbygningsskolen i Toftlund distrikt. Vi har elever fra 0. til 9. klasse.

Indskolingen består af 4 årgange: børnehaveklassen, 1., 2. og 3.klasse. Undervisningen foregår både på årgange og i klasser. I dagligdagen lægges der stor vægt på elevgruppernes og den enkelte elevs trivsel, og at den grundlæggende læring og dannelse begynder bedst muligt for alle elever.

Mellemtrinnet består af 3 årgange:4., 5. og 6.klasse. Undervisningen foregår både på årgange og i klasser. Også her lægges der vægt på både elevgruppernes og den enkelte elevs trivsel. Desuden bygges der videre på elevernes viden, så de tre år blive præget af høj faglighed og med samarbejde på tværs af skolerne i distriktet.

Udskolingen består af 3 årgange: 7., 8. og 9.årgang. Undervisningen foregår både på årgange og i klasser. Der arbejdes meget med elevgruppernes og den enkelte elevs trivsel lige fra starten af udskolingen, da 7.årgang er sammensat af elever fra Agerskov og Toftlund Skole. Ud over trivsel i ungdomslivet, er høj faglighed og parathed til de næste faser af uddannelsesforløbet i højsæde.